Unikátní a skutečně již jediná na světě, Slovenská strela, se vrací plně zrekonstruována a funkční do místa svého vzniku. Rekonstrukce byla náročná a stála necelých padesát milionů korun.
Ivo Vondrák, hejtman Moravskoslezského kraje: „Já si myslím, že na tom je skutečně výjimečné to, jak to dokládá ten um techniků už v té době. V roce třicet šest, třicet devět, kdy jezdila, byla tak rychlá a tak výjimečná, že ji překonalo až Pendolino v roce dva tisíce deset.„
Jedním z těch šťastných, kteří si mohli vychutnat jízdu Slovenskou strelou z Přerova do Kopřivnice, byl stylově oděný náměstek hejtmana moravskoslezského kraje pro kulturu Lukáš Curylo.
Lukáš Curylo, náměstek hejtmana MSK: „Byl to úžasný zážitek. Když jsme čekali v Přerově na nádraží, tak se na nás lidi dívali, řada z nás byla v dobových kostýmech. Když ale Strela přijela, tak to byla spontánní reakce na to, že přijela tato unikátní strela. Když jsme nastoupili, tak jsme se dostali do první republiky, úžasná renovace, úžasné dobové naaranžované věci vevnitř. Ten vlak jede velmi tiše, jede luxusně, jede rychlostí přes sto kilometrů za hodinu, myslím, že pro všechny z nás byla tato první cesta velkým zážitkem„
Ovšem před několika léty tato nyní obdivovaná a nablýskaná luxusní královna železnic vzbuzovala úplně jiné emoce, lítost a pocit smutku.
Lukáš Curylo, náměstek hejtmana MSK: „Byla v dezolátním stavu. Ta renovace trvala dva a půl roku a kromě čalounění a výmalby a dobových prvků se nejvíc pracovalo na motorech. Ty motory jsou na elektřinu, takže bylo to velmi těžké, aby to fungovalo a hlavně, aby to mělo drážní zkoušky a mohlo jezdit po drahách v České republice.“
Ivo Vondrák, hejtman Moravskoslezského kraje: „Je tady krásná spolupráce mezi námi, municipalitou a tatrou Kopřivnice, protože vedle té Slovenské strely stojí naše nové muzeum, které se již zaváží exponáty, takže v brzké době budeme otevírat i toto muzeum.“