Site icon FABEX MEDIA

Sociální služby v MOaP pracovaly na jedničku s hvězdičkou

Pokud se kromě práce musíte starat i o babičku nebo dědečka, víte, že to není jednoduché. Naštěstí na pomoc přicházejí sociální služby, které třeba v ostravském centrálním obvodu fungují k velké spokojenosti obyvatel i radnice.

Moravská Ostrava a Přívoz má dvě sociální služby. Pečovatelskou, a to terénní a ambulantní a pak odlehčovací. Ta se dá nejlépe přirovnat ke školce, kam si můžete takzvaně odložit babičku nebo dědečka, když potřebujete například rekonstruovat byt, odjet na dovolenou nebo jen nakoupit. Nyní radnice hodnotí práci obou služeb za uplynulý rok.

Alena Antoszyková, vedoucí odboru: „Ten rok byl hektický, dělali jsme věci spatra a rychle, klienti nám z hodiny na hodinu odvolávali služby, museli jsme reagovat na různé situace, které se měnily, bylo to velmi náročné.“

V tomto období se všichni semkli, aby svým občanům zajistili potřebnou pomoc.

Alena Pataky, místostarostka obvodu Moravská Ostrava a Přívoz: „Samozřejmě, že jsme se snažili, abychom sehnali dobrovolníky, desinfekci, roušky, při tom loňském lockdownu všichni napřímili síly, aby se zajistily roušky, i svépomocí. Mola bych ocenit i ředitelky našich škol, které, když bylo zavřeno, šily roušky a my jsme je pak potřebných, hlavně seniorům a
lidem, kteří mají nějaký hendikep.“

Máme-li tedy užít školního přirovnání, jakou známku by vedení vystavilo sociálním službám centrálního obvodu?

Alena Antoszyková, vedoucí odboru: „Jedničku s hvězdičkou. Velmi bych chtěla poděkovat celému týmu obou služeb, protože si myslím, že si někdy sáhli na úplné dno. A to nejen v péči, ale i v našich řadách covid promluvil, měli jsme nemocné, nebo ty, co mají děti, musely zůstat na ošetřovném.“

Alena Pataky, místostarostka obvodu Moravská Ostrava a Přívoz: „Dostáváme pochvalné mejly, dopisy, ústné ocenění občanů za výkon sociální práce. Myslím si, že to je
důležitá, ta zpětná vazba občanů a rodinných příslušníků, kteří dokážou tu práci ocenit.“